Jak učím cizí jazyk?

21.10.2014 14:45

Jelikož doučuji cizí jazyk a jsem zároveń absolventkou učitelství,držím se při výuce určitých zásad. Jakých?A jakým způsobem výuku připravuji?

Protože mám dost času se na studenty připravit a učím je jednotlivě,mohu si dovolit více hrát s různými metodami výuky. Vycházím ze čtyř cílů: vidět,slyšet,zkoušet a hrát si a mluvit.

Mluvení je hodně důležité,ale neobejde se bez gramatického drilu. Aby ten byl zábavnější prokládám drilovací části vždy nějakou aktivitou-například much a many jsme si studentkou procvičily hrou na obchod,kdyp jsem vyskládala na stůl různé předměty a studentka nakupovala jednotlivé suroviny a ptala se how mach nebo how many?Také jsem zoušela hru aktivity,sloužící k procvičení slovní zásoby tématu sport,kdy jsme se se střídaly se studentkou v pantomimickém znázornění jednotlivých sportů-jedna předváděla a druhá hádala sporty. 

K procvičení slovní zásoby jsme hrály i slovní fotbal a jiné didaktické hry. Na internetu se dá najít spousta nápadů,inspirovala mě také kniha "110 her k výuce angličtiny"atp. K procvičení abecedy je např.  vhodná známá hra na oběšence,hra bingo se zase dá využít k procvičení číslovek.

Důležité jsou také obrázky. Každou novou slovní zásobu doplňuji obrazovým materiálem a při opakování slovíček znovu zařazuji stejné obrázky,ke kterým si studentka vybavuje slova v aj. Studentka mi potvrdila,že takto se jí mnohem rychleji učí nová slovíčka. Nová slovíčka si také vždy společně několikrát přečteme a zopakujeme,takže je propojeno mluvené slovo s viděným obrazem. Výborné jsou pro tyto účely také stránky help for english,kde je k jednotlivým slovům výslovnost nahrána.

Myslím,že výuka cizího jazyka může být i zábavná,ale ani zábavná výuka se neobejde bez nějakého nutného drilu-však i náš velikán pedagogiky Komenský věděl,že "ke studiu jest třeba zadek olověný a nervy ocelivé."

 

 

 

Diskusní téma: Jak učím cizí jazyk?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek