Moje hubnutí-2.díl

24.07.2014 15:41

Tak přicházím se slibovaným novým reportem z mého hubnutí.

Dnes jsem se dozvěděla spoustu nových informací například to,že bych měla snížit porcí své druhé večeře zhruba o polovinu. Můj energetický příjem by pak neměl přesáhnout 7000 KJ,což znamená,že budu muset všechna jídla dobře dopředu naplánovat,abych se do této hranice vešla,protože jsem tuto hranici překračovala o 1000 až o 4000 Kj,což způsobovalo mé neustálé nabírání na váze. Mám počítat s tím,že budu mít zpočátku hlad,je to přirozené,protože tělo potřebuje nějaký čas na adaptaci na nový režim,takže žádného falešné chlácholení,že hlad mít nebudu,se poradkyně nedopouštěla. Nejspíš jsem se tvářila na její slova dost zděšeně,protože mi pak dala do ruky smajlíka,abych si ho nalepila na sešit,když jsem se rozhodla "hubnout s radostí"(tak se jmenuje totiž kurz,jehož jsem účastnicí).

Rozestupy mezi jídly by měly být maximálně 4 hodiny a poslední večeři si mohu dopřát ve 20.00 hodin. Příznivé je,že základ mého jídelníčku podle poradkyně není tak špatný,jen bude zapotřebí snížit porce a více si je převažovat a také se musím rozloučit s nápoji s obsahem cukru,které mi zbytečně energetickou hodnotu zvedají-tj.i se šťávami,džusíky atp...Dobře mi poslouží vytištěné energetické hodnoty potravin od Stob klubu-viz.obrázek,kde je detailně rozepsáno,jakou hodnotu který druh jogurtu nebo chleba má.

Tyto hodnoty jsou i na internetu zde:

https://www.zijzdrave.cz/jidlo/energeticke-hodnoty-potravin/

Budu také pokračovat ve své aktivitě na serveru kaloricke tabulky- www.kaloricketabulky.cz,kde si mohu programem přímo nechat vypočítat energetickou hodnotu jídla. Jediné,co si neodpustím a nebylo mi ani řečeno,že bych musela,je ranní káva. Bez té bych totiž nevstala,bohužel:(. Důležité je,abych snídala jogurt do 150 gramů,více už je příliš mnoho,jak jsem si dobře zapamatovala. Budu tedy teď v obchodech hypnotizovat kelímky se 150 gramy jogurtu.

Dostala jsem také doporučení při smažení masa použít maximálně půl lžíce oleje,více oleje opět rapidně zvyšuje kalorickou hodnotu oběda. Takže asi najedu více na dušené maso a olej minimalizuji(i když ani dříve jsem si v kdovíjak mastném jídle nelibovala,takže tohle pro mě až tak těžké nebude). Také se mám zamyslet nad tím,proč mám večer větší hlad. Jestli v tom není tzv."emoční hlad". Termín emoční hlad jsem dnes slyšela poprvé. Tento termín označuje hlad,který není podmíněn fyziologicky,tj. není dán nedostatkem nasycení a smrštěním svaloviny žaludku,ale je způsoben naší psychikou. Tak mám ještě nad čím přemýšlet.

Takže teď nastává nejtěžší část mého boje,snížení dávek jídla. Snad ten hlad v prvních dnech vydržím. Doufám. Držte mi v tom palce.

 

 

 

 

Diskusní téma: Moje hubnutí-2.díl

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek